A Vörös Tehénnel kapcsolatban ezt írja a Tóra:
“ וְלָקְחוּ) לַטָּמֵא מֵעֲפַר שְׂרֵפַת הַחַטָּאת) ” – (vlákchu) Látámé Méáfár Szréfát Háchátát – “És vegyenek a tisztátalan számára ez elégetett engesztelő áldozat hamujából” (MIV/19:17)
Az első betűket átrendezve megkapjuk Slomoh (Salamon király) nevét.
sin+lámed+mem+héj = שלמה
Mivel Salamon király utalást talált a nevére a Tórában a Vörös Tehénnel kapcsolatban, azt gondolta, hogy majd megfelelő szorgalommal képes lesz megérteni a jelentőségét. Hogyan tudja a Vörös Tehén hamuja a tisztátalan embert megtisztítani, miközben a tiszta ember tisztátalanná válik?
A Gemara Ros Hásáná traktátusának 21b lapján azt találjuk, hogy Salamon király egyenlő bölcsességet akart Mózessel, de egy Égi Hang (Bát Kol) közbeszólt, hogy a Tóra így ér véget:”És nem támadt többé oly próféta Izraelben, mint Mózes, akit ismert az Ö-való színről színre”
Habár Salamon (Slomoh) nevére valóban van utalás, az igazság az, hogy a betűkben nem a saját neve van elrejtve, hanem Mózesé:
“LáMoshe = Mózesnek” = lámed+mem+sin+héj = למשה
A Vörös Tehén misztikáját az Ö-való Izrael legnagyobb prófétájának, egyes egyedül Mózesnek fedte fel!
Lefkovics Kornél